Klagevejledning

Det er afgørende for os, at du og vores øvrige kunder er tilfredse med vores service og vilkår. Begår vi fejl, erkender vi det naturligvis. Vi retter fejlene, så hurtigt vi kan, og vi lærer af fejlene, så vi bliver bedre.

Derfor har klagebehandlingen høj prioritet hos os.

Er du uenig i en af vores afgørelser, eller ønsker du af andre årsager at klage over Nordea Liv & Pension, har du flere muligheder for at få vurderet  din sag.

Er der tale om en misforståelse?

I visse tilfælde er der blot sket en misforståelse. Eller måske er der nye oplysninger i din sag, som vi ikke har taget højde for i første omgang.

Kontakt derfor afdelingen direkte. Vi er altid til at tale med. Og kan uoverensstemmelsen løses på denne måde, er det både nemmest og hurtigst for alle parter.

Klageprocedurer

Er du fortsat ikke tilfreds, har du to muligheder for at få set på sagen igen:

1: Kontakt Nordea Liv & Pensions klageansvarlige

Du kan bede afdelingen videresende din sag til Nordea Liv & Pensions klageansvarlige – eller selv sende din klage til:

Nordea Liv & Pension
Klageansvarlig
Klausdalsbrovej 615
2750 Ballerup
e-mail: klageansvarlig.nlp@nordea.dk

2: Få en uvildig vurdering hos Ankenævnet for Forsikring 

Hvis du ønsker en helt uvildig vurdering af sagen, kan du henvende dig til Ankenævnet for Forsikring. Nævnet behandler klager over alle typer af forsikringer. For at få behandlet en klage, skal du kunne dokumentere, at vi ikke er enige med dig. Det kan du læse mere om på www.ankeforsikring.dk. 

Du skal bruge et specielt klageskema, som du kan få hos Nordea Liv & Pension eller hos Ankenævnet. Det koster 200 kr. at klage til Ankenævnet for Forsikring. Adressen er:

Ankenævnet for Forsikring
Anker Heegaards Gade 2
Postboks 360
1572 København V
Telefon: 33 15 89 00 (kl. 10-13)

Internet: www.ankeforsikring.dk - her kan du få flere oplysninger og downloade klageskemaet. Du kan desuden læse om nævnets tidligere afgørelser.