Invaliditet og nedsat erhvervsevne - støt medarbejderen med hjælp til udbetaling

En medarbejder kan blive invalid på baggrund af sygdom eller en ulykke.

Tag en samtale med medarbejderen om ansøgningen om udbetaling fra invalidepension. Informér også om de offentlige tilbud.

Tjekliste

  • Log på Netpension AdministratorÅbner i nyt vindue, og undersøg dækningerne i den firmapensionsaftale, der dækker medarbejderen
  • Kontakt jeres kontaktperson hos Nordea Liv & Pension, og få tilsendt de papirer og vejledninger, medarbejderen skal bruge
  • Bed medarbejderen/familien om at udfylde ansøgningen. Medarbejderens læge skal udfylde en lægeattest
  • Få medarbejderen/familien til at sende dokumenterne til os
  • Henvis medarbejderen til ”Din socialrådgivning” for hjælp til overblik, rådgivning om lovregler og offentlige tilbud og samspil mellem forsikringsydelser og offentlige ydelser
  • Gør medarbejderen opmærksom på borger.dk, hvor man kan der findes oplysninger om fleksjob, revalidering og førtidspension
  • Gør medarbejderen opmærksom på, at det er muligt at få et overblik over, hvordan økonomien vil se ud, når evt. offentlige ydelser indregnes, på www.pensionsinfo.dkÅbner i nyt vindue